Kotiseutukahvit, 26.5.2024

Seuraintalolla juhlistettiin Kotiseutuliiton 75-vuotistaivalta kahvituksen merkeissä. Hetken odoteltiin tulijoita, ja tulihan niitä, lähemmäs 50 henkilöä kävi paikalla ja nautti toimintatyöryhmämme keittämästä kahvista korvapuustien kera.

Kahvia nauttien ja aloitusta odotellen

Talon isäntänä Seppo Muurinen avasi tilaisuuden kertomalla talon historiasta. Seuran entinen puheenjohtaja Markku Kalliomäki kertoi Kakskertaseuran roolista alueen osayleiskaavan valmistelussa ja kunniapuheenjohtajamme Markku Monnonen jatkoi kertomalla itsenäisen Kakskerran kunnan vaiheista ja pakkoliitoksesta Turun kaupunkiin, Kakskertaseuran erikoisesta roolista kanta- ja kesäasukkaiden yhteenliittymänä ja suhteesta Turkuseuraan ja Kotiseutuliittoon.

Tuotevalikoimaa

Kahvituksen ja tarinoiden ohessa oli mahdollisuus myös tutustua Kakskertaseuran tuotevalikoimaan, josta viimeisimpänä tarjolla oli saarten tunnuksin varusteltuja kasseja.